top of page

Veste bună pentru transportatorii de mare tonaj care respectă regulile

Veste bună pentru transportatorii de mare tonaj care respectă regulile: proiectele privind siguranța rutieră cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență includ și montarea de cântare rutiere permanente.

În cadrul întâlnirii de astăzi, între Cătălin Drulă și grupul parlamentar USR PLUS, am ridicat problema transportatorilor care nu respectă normele privind greutatea încărcăturii transportate. Legislația română prevede o masă totală admisă de 40 de tone. Amenda pentru încărcarea peste această greutate este foarte mare.

În realitate, foarte mulți transportatori găsesc diverse metode neortodoxe pentru „ocolirea” legii. Uneori, masa totală a unui T.I.R. încărcat, poate ajunge până la 80 de tone.

Primul efect este degradarea rapidă a drumurilor. Ne-am întâlnit cu toții circulând prin țară cu acele șanțuri prin asfalt. Un alt efect, la fel de important este cel economic, pentru transportatorii care aleg să fie corecți și să respecte legea. Și mai presus de toate, corupția din sistem care încurajează asemenea practici. De exemplu, un transportator care alege să încalce legea poate transporta la prețul unei singure cursă + ceva, marfa pe care un transportator corect ar transporta-o la prețul a trei curse. Întrebare retorică: Care dintre ei credeți că va fi preferat?!

Un pas spre corectarea acestor situații implică și instalarea de cântare rutiere permanente pe drumurile publice, în poziții care nu pot fi ocolite. Un alt pas implică corectările legislative la care am început deja să lucrăm.

1 afișare0 comentarii
bottom of page