top of page

Jurnal de deputat 15-21 martie 2021

Iată, pe scurt ce am făcut în săptămâna care se încheie astăzi:

🔸Luni: ședință de grup pentru dezbaterea proiectelor legislative aflate pe ordinea de zi.

🔹Marți: Comisia de Muncă. Pe ordinea de zi s-a aflat proiectul de lege care prevede suspendarea contractelor de muncă pentru cadrele didactice, în situația în care acestea săvârșesc fapte penale, până la pronunțarea unei hotărâri judecătorești finale.

🚩În esență, această inițiativă legislativă creează un mecanism pentru suspendarea de drept sau la inițiativa conducerii școlii a contractului individual de muncă al profesorilor care sunt urmăriți penal sau trimiși în judecată pentru savârșirea unor infracțiuni contra libertății și integrității sexuale sau pentru orice alte fapte penale incompatibile cu funcția deținută. Acest ultim aspect, „alte fapte penale incompatibile cu funcția deținută” e neconstituțional, iar legea putea fi atacată.

🚩Am intervenit în primul rând prin amendament pentru a elimina viciul de neconstituționaliate. Pentru că inițiativa are premise bune, integritatea și responsabilitatea cadrelor didactice, am eliminat sintagma neconstituționala inlocuind-o cu enumerarea expresă a unor infracțiuni sau categorii de infracțiuni care prin natura lor, aduc atingere nivelului de probitate și de moralitate pe care un cadru didactic trebuie să-l aibă. Mai exact, 𝗲𝘅𝘁𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗽𝗹𝗶𝗰ă𝗿𝗶𝗶 𝗹𝗲𝗴𝗶𝗶 ș𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝗰ț𝗶𝘂𝗻𝗶 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗮𝗻𝗲𝗶 𝘀ă𝘃â𝗿ș𝗶𝘁𝗲 𝗰𝘂 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗻ț𝗶𝗲, 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝗰ț𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗳𝘂𝗿𝘁, 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝗰ț𝗶𝘂𝗻𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗿𝘂𝗽ț𝗶𝗲 ș𝗶 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗶𝘂, 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝗰ț𝗶𝘂𝗻𝗶 𝗱𝗲 𝗳𝗮𝗹𝘀𝘂𝗿𝗶 î𝗻 î𝗻𝘀𝗰𝗿𝗶𝘀𝘂𝗿𝗶 𝘀𝗮𝘂 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝗰ț𝗶𝘂𝗻𝗶 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗱𝘂𝗰 𝗮𝘁𝗶𝗻𝗴𝗲𝗿𝗲 𝘂𝗻𝗼𝗿 𝗿𝗲𝗹𝗮ţ𝗶𝗶 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗰𝗼𝗻𝘃𝗶𝗲ţ𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝘀𝗼𝗰𝗶𝗮𝗹ă, 𝗽â𝗻ă 𝗹𝗮 𝗿ă𝗺â𝗻𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗲𝗳𝗶𝗻𝗶𝘁𝗶𝘃ă 𝗮 𝗵𝗼𝘁ă𝗿â𝗿𝗶𝗶.

Pe ordinea de zi din comisie s-a aflat și avizarea proiectului de desființare a Secției Speciale. Din păcate nu s-au întrunit sufieciente voturi pentru un aviz pozitiv din partea Comisiei de Muncă.

🔸Miercuri: Plen reunit. Am votat pentru continuarea proiectelor depuse prin PNDL 2. Deși nu suntem de acord cu programul PNDL, nu putem bloca proiecte aflate în derulare.

🔹Joi: ședință online de instruire cu reprezentanți de la Consiliul Legislativ având ca temă tehnica legislativă și inițiativele legislative. Tot joi, am fost la Medgidia pentru a vedea cu ochii mei situația îngrijorătoare care mi-a fost adusă la cunoștință de consilierii locali USR PLUS din Medgidia, dar și de medgidienii veniți în audiență, disperați că autoritățile locale nu iau în calcul nicio măsură de consolidare și nici măcar de îngrădire a versantului de pământ pe care se află amplasate blocurile unde aceștia locuiesc. Versantul de pământ aflat la baza blocurilor este într-un stadiu avansat și continuu de degradare. Mi se pare cu atât mai grav cu aici vorbim de o zonă de blocuri. Sunt foarte mulți copii care se expun unui risc uriaș lângă un versant din care se desprind pietre și pământ, neavând nicio formă de delimitare prin îngrădire. Proprietarii apartamentelor și consilierii locali USR PLUS Medgidia au făcut mai multe sesizări către primărie, fără însă a primi niciun răspuns. Voi adresa, la rândul meu, sesizări către instituțiile abilitate în speranța că autoritățile își vor da seama de urgența rezolvării situației de acolo.

🔸Sâmbătă: Am fost la Agigea, la invitația colegului meu, Gabriel Ciobanu, consilier local USR PLUS. Susțin demersul lui și al locuitorilor din Agigea de organizare unui referendum local pentru demiterea primarului.

🔹Tot săptămâna aceasta, în baza prevederilor art. 194 alin. (1) și art. 199 (1) din Regulamentul din 1994 al Camerei Deputaţilor, precum și al prevederilor legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, am trimis către Consiliile Județene și către Primarul General al Municipiului București, o solicitare referitoare la raportul de activitate și execuția bugetară pe anul 2020 a Autorităților Teritoriale de Ordine Publică. ATOP sunt organisme cu rol consultativ și fără personalitate juridică. Ele se constituie şi funcţionează pe lângă Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv pe lângă fiecare consiliu judeţean şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române şi ale prezentului regulament, în scopul asigurării bunei desfăşurări şi sporirii eficienţei serviciului poliţienesc din unitatea administrativ-teritorială în care funcţionează. Scopul acestei solicitări este acela de a determina dacă aceste organisme au într-adevăr un rol esențial în buna desfășurare și sporirea serviciului polițienesc sau sunt doar o altă sinecură care ar trebui desființată.

🔸Tot legat de inițiativa cu plajele, acum ceva vreme am trimis solicitări către Garda Națională de Mediu, Ministerul Mediului și MAI, privind aspecte sesizate de către cetățenii constănțeni pe parcursul audiențelor legate de faptul că plajele din județ sunt pline de deșeuri în afara sezonului estival. Am cerut acestor instituții cu atribuții în constatarea și sancționarea contravențiilor de mediu o raport privind numărul contravențiilor constatate și sancționate, în afara sezonului estival. Motivul? Lipsa turiștilor nu ar trebui să reprezinte o degrevare de responsabilitate cu privire la curățenia și mentenanța plajelor. Mai mult, efectele pe termen lung pentru mediu, generate de lipsa unei mentenanțe adecvate pe parcursul celor aproape 7 luni de extrasezon, sunt iremediabile. Răspunsul primit de la Garda de Mediu este halucinant: La Comisariatul Gărzii de Mediu Constanța nu a fost înregistrată nicio plângere privind existența gunoaielor aruncate pe plajă, nu s-a constatat nimic și nu a fost aplicată nicio sancțiune. Plajele administrate de ABADL în extrasezon se pare că sunt impecabile. Din păcate, realitatea din teren îi contrazice, vedem cu toții acest lucru. Iar mormanele de gunoaie nu se găsesc doar pe plajă, ci și pe toate câmpurile din jurul Constanței sau pe malurile lacurilor. Și nimeni nu e sancționat de parcă ele sunt aruncate acolo de oameni invizibili.

6 afișări0 comentarii
bottom of page